iklan atas

Monday, June 22, 2009

Menu Ayam berkunyit dimadu hotplate 22/06/09

Baba ada terasa nak try menu baru
ayam yang aritu beli masih beku dalam peti..
sok sek sok sek lihat lah hidangan ni..






Ayam berkunyit dimadu hotplate


Bahan2

Ayam berketul-ketul
Serbuk kunyit
Garam secukup rasa
Bawak besar
Sedikit madu
Serbuk kari alagapa

Cara2

Gaul ayam ngan kunyit + garam + serbuk kari perap kejap
Grill ayam pada sehingga masak
letak bawang besar + madu 5 menit sblm mende tu nak diangkat..



dah siap

Selamat mencuba

Card Untuk Baba 15/06/09

Sempena Hari Bapa
Dengan ucapan : bila baba nak belikan beskal

Muka depan

Muka belakang


Thanks min : Baba

Thursday, June 18, 2009

Menu Makan Malam 19/06/09

Mama pi kolikium kat KL masani..

Half done

Bahan : Brokoli sekuntum, daging kambing 1 slice, Minyak zaitun,
telo sebijik,
garam secukup rasa (grill atas plate)


well done
Brokoli kambing bertelur + lada putih


Minum air suam je


Suhun ruski + chiken ball + franfurt

Sebelum hidangan siap, min sempat juga nangis.. bertanyakan mama mana.. kejap je tu tanya..
tapi payah gak nak pujuk..


Brokoli kambing bertelur

Bahan-bahannya

- sekuntum brokoli patah2kan je guna tangan
- sekeping daging kambing
- telo sbijik
- garam secukup rasa
- Lada putih bubuh sampai bersin
- Minyak zaitun satu sudu besar
- sedikit peluh yang jatuh dari ketiak.. lalalala


Alat yang diperlukan

- Grill atau kuali yg x lekat..
- sudip nanti nak walik-walik kan dia..

Cara membuatnya

- Daging x payah perap pun takpe.. trus letak kat grill api slow je kalau kuat kang geseng plak
- bila dah agak nak masak daging tu
- taruk plak brokoli..
- masuk minyak zaitun.. ni nak letak awal pun bole
- walik-walik kan daging & brokoli letak garam + lada
- last skali letak telo kalo bole kasi kuning dia goyang.. lalalalala

menu ni hanya untuk sorang makan..
khasiatnya.. dijamin mengembek..

Keras tangan

Baba aku terperasan menda ni terpampang kat dinding skool
so dia snap lah..


amacam ada bakat ke..?